.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عمل هوشمندانه رمز ماندگاري حماسه نهم ديماه

پيوند بينش و عمل هوشمندانه رمز ماندگاري حماسه نهم ديماه است
به گزارش شمال نیوز به مناسبت نهم دي همايش بصيرت و ميثاق با ولايت با همت تشكلهاي سياسي اسلامي اساتيد و دانشجويان واحد قائمشهر وبا حضور دکتر باقرزاده رئيس و اعضاء هيئت رئيسه ،دانشجويان ،كاركنان واساتيد در سالن آمفي تئاتر دانشكده فني و مهندسي واحد قائمشهر برگزار شد.
دراين مراسم دکتر باقرزاده ضمن خيرمقدم حضور حضار در مراسم سالروز حماسه نهم دي را گرامي داشت و با بيان اين نكته كه جلسه امروز يك جلسه دانشي است با طرح يك سوال و پاسخ به آن سوال بياناتي را ارائه كرد .
رئيس دانشگاه آزاداسلامي واحدقائمشهر با توجه به اينكه ما در كشور شاهد حوادث و آزمونهاي مختلفي بوديم و در آينده هم حوادثي را پشت سر خواهيم گذاشت اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامي برخي از اين آزمونها نتايج ماندگاري را بهمراه داشت كه ميتوان به حماسه دفاع مقدس و همچنين حماسه نهم دي سال هشتادو هشت اشاره كرد.
باقرزاده با بيان اين كه بحث نهم دي ماه يك بحث معرفتي است بيان كرد: رمز ماندگاري پديده هاي اجتماعي نظير دفاع مقدس و نهم دي صرفاً اتفاق يك حادثه نظامي، اجتماعي و يا حتي سياسي نبوده و آنچه كه به نظر مي رسد پيوند بينش و عمل هوشمندانه است وي تأكيد كرد : فقط ادراك هوشمندانه به تنهايي كافي نبود و مردم ما هم خوب فهميدند و هم خوب عمل كردند و اين را در دفاع مقدس و حماسه 9 دي نشان دادند.
وي همچنين اذعان داشت :مردم ما با جهان بيني روشن در هدف شناسي خوب عمل كردند و در تعيين راه و راهبر شناسي هم موفق بودند.
باقرزاده درادامه به بحث دوست شناسي و دشمن شناسي اشاره كرد و به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص دشمن شناسي تأكيد نموده و گفت: از ابتداي انقلاب تا به حال دشمن دو حوزه را آماج حملات خود قرار داد كه يكي از آن حوزه دين و ديگري مردم بود كه حضور مردم درحماسه نهم دي دفاع از ساحت دين در مقابل تعدادي انسان تحريك شده و عده اي غيرخودي بود كه مردم با اين حركت نشان دادند اهل بصيرت و بينش هستند.
دبيرهم انديشي اساتيد در دانشگاههاي منطقه 3 در ادامه افزود: بايد بپذيريم كه حماسه نهم دي متعلق به هيچ جريان و هيچ حزب سياسي نيست بلكه متعلق به نظام و رهبري و مردم ايران است و از دانشگاهيان خواست تا اين وقايع را بصورت علمي تجزيه و تحليل كنند .
باقرزاده اظهار داشت: دانشگاهيان با توجه به حضور در عرصه ساخت فكر عمومي بايد اين هوشمندي را داشته باشند و پيشتاز مردم حركت كنند و هر زاويه ، انحراف و مغايرتي كه نسبت به فرامين ايشان و مسائل و منافع نظام را تحت هر عنوان كه مي بينند بايد ورود پيدا كنند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحدقائمشهر درپايان خاطرنشان كرد: مهم حفظ نظام و پيروي از ولايت است و مردم همچنان در صحنه حضوردارند و تأكيد كرد با توجه به انتخاباتي كه در پيش رو داريم ممكن است دشمن بيكار ننشيند و از همين الان دانشگاهيان بايد مراقب باشند وحضور موثر و دشمن شكني در اين صحنه داشته باشند.
سپس در ادامه غلامي دبير مجمع اسلامي اساتيد واحد قائمشهرضمن تشكر از بانيان اين همايش در خصوص سفارش به بصيرت و مفهوم آن در قرآن كه بينائي همراه با علم ،عقل و اعتقاد است و اينكه بايد پيروان قران به اين سلاح مجهز شوند بياناتي را ارائه كرد.
غلامي بيان داشت: مقام معظم رهبري نيز از اولين روزهاي رهبري خود تا به الان در اين خصوص توصيه و تأكيدات زيادي داشتند كه تجلي اين امر مهم با مديريت و پيگيريهاي معظم له در روزهاي همچون نهم دي نمود پيدا كرد.غلامي درادامه به بيانات مختلف مقام معظم رهبري در خصوص بصيرت اشاره كرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.